Etermia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Etermia


 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Navigation
Latest topics
» AD: The World of Gambion Awaits!
Hello stranger. Empty-11Sat Nov 09, 2019 12:54 am by Guest

» I miss her too - Nicholas
Hello stranger. Empty-11Mon Aug 26, 2019 12:08 am by Guest

» Promises - Lou
Hello stranger. Empty-11Wed Jun 12, 2019 3:42 pm by Guest

» We can't continue like this - Lucile
Hello stranger. Empty-11Wed Jun 12, 2019 3:09 pm by Guest

» Fælles interesse
Hello stranger. Empty-11Sun Jun 09, 2019 6:53 pm by Guest

» Monsters do also have a taste for art - Alexander
Hello stranger. Empty-11Tue Jun 04, 2019 6:09 pm by Guest

» Hello stranger.
Hello stranger. Empty-11Thu Apr 18, 2019 11:00 pm by Guest

» You. It's you - Bartimæus
Hello stranger. Empty-11Tue Apr 16, 2019 5:07 pm by Guest

» Hvordan kan vi nå længere ud: Et rollespilsprojekt
Hello stranger. Empty-11Sat Apr 13, 2019 6:56 pm by Guest

Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests

None

Most users ever online was 27 on Thu Sep 01, 2022 3:29 pm
Top posting users this month
No user
Statistics
We have 3 registered users
The newest registered user is ahmar

Our users have posted a total of 1000 messages in 162 subjects

 

 Hello stranger.

Go down 
AuthorMessage
Gæst
Guest




Hello stranger. Empty
PostSubject: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11Fri Oct 27, 2017 8:43 pm

Place: South in The Neverending Green Forest.
Time: Midday.
Weather: Cloudy and grey.
Dedicated to: @Bartimæus

He was still new to the tribe and had yet to meet all the people in it, not everyone was at the camp all the time so he would just have to get to know them when they eventually did show up. That said though, there was one person he was avoiding for now, Geeniva, she gave him a bad feeling that he couldn't yet understand, but at some point he did have to speak to her as well, but that would be for another time. Joining this tribe was a smart move, to be around people similar to him, he could learn a lot from them, Tyrande even mentioned there being a seer in the tribe, hopefully she had some answers to his abilities.

He had just come back from a trip out to a spot he found by the river not far from the camp, some mediation always helped clear his head after a heavy week, it was almost something he had to do in order to refresh his mind from earlier visions, they always seemed to leave a little something stuck in his head. Upon arriving to the camp he saw someone new, someone he hadn't seen before, so naturally he headed over to them to greet them. "Hey!" He said out loud to catch the persons attention as he walked over to him. But when he got closer to him he could see that he was no ordinary person, he had never seen anyone like this before, his hair, his skin, and when he saw his face it was even more spectacular. His jaw was just left hanging as he took everything in. But after a few seconds he realized that he was staring at the stranger and quickly corrected himself, after all he might look different but he wasn't going to treat him different, everyone was equal, in his eyes. "Excuse my rudeness, my name is Levi, It's nice to meet you!" He talks in a cheerful tone as he lifts up his hand to the stranger to shake his hand.

// Undskyld for den lange ventetid. Dx
Back to top Go down
Gæst
Guest




Hello stranger. Empty
PostSubject: Re: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11Sat Oct 28, 2017 6:03 pm

Bartimæus sad en at sine trækasser og sikre at han havde skrevet ned de ting folk fra stammen ville betale eller bytte med ham var skrevet ned der var ikke noget specielt det var bare ting som de ikke kunne få fat i hvor de var og så småt begyndt at planlægge en rute hvor han kunne få fat i de ting folk ønskede hvis han kunne få en god pris de ting han havde fået fat i for hans varer han var så optaget af det så da nogle sagde hej til ham så han så overrasket op på manden som overraskede ham mere med hans magiske udstråling det var ikke tit han så en magisk udstråling hvor han ikke var helt sikker på hvad for en slags magi det var men han viste det ikke så åbenlyst at manden som åbenbart hed Levi og han rejste sig han kunne ikke lade være med at grine kort at hans ansigt udtryk han var ikke den første som havde samme ansigt udtryk da de så ham han var faktisk overrasket at de fleste andre racer lignede hinanden så meget og tog imod Levis hånd med sin højre lilla hånd og sagde venligt ”det behøver du ikke at undskylde for Levi du er ikke den første som har reageret på den måde at se en Luxon for første gang og du vil nok ikke blive den sidste navnet er Bartimæus Arsene Lupin Leblanc fra Sunspears men bare bruge Bartimæus og hvad var det håret huden eller øjnene der overraskede”


//Det er helt fint og håber på mit svar er godt nok
Back to top Go down
Gæst
Guest




Hello stranger. Empty
PostSubject: Re: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11Mon Oct 30, 2017 1:13 am

It was a relief that the stranger didn't seem bothered by the way he gawked at him at first, maybe he was used to it who knows. But his grip was firm and his voice was friendly so he gave off a good vibe as he started talking. There was something weird though, was his grip to hard? he felt something as he just finished talking, but still tried to answer. "To be honest i.. i think.." mid sentence he fumbled with his words when suddenly his own grip got firmer as his eyes went to the back of his head and his whole body bent slightly backwards as he inhaled a large breath.
It was a vision, one he didn't see coming, this was not how they usually came to him. It felt like a warning the way it came, and what he saw could possibly support that. Quick images of people fighting, sneaking and killing, the last image burning in his head was Bartimæus rising from a shadow. He gets thrown out of the visions and woke to see Bartimæus in front of him again. He didn't know what the visions meant but it showed a lot of bad energy around him, making him afraid of why he was here after what he saw. So he quickly lets go of his hands and takes a few steps back. "Who are you really? Why are you here? Explain yourself! These are peaceful people, there is nothing for you to take here.." His voice had a worried tone to it as he was fond of the people in the tribe, especially Tyrande. If this guy really was bad then he wasn't going to let him do harm to anyone here.
Back to top Go down
Gæst
Guest




Hello stranger. Empty
PostSubject: Re: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11Wed Nov 01, 2017 7:52 pm

Bartimæus løftede tre af sine øjenbryn da Levis øjne gik til bagsiden af hans hoved og hvis det ikke var fordi han kunne se hans magiske udstråling blev mere tydeligt en tegn på han brugte sine magiske evner men det gjorde det tydeligt nok så de små detalje i den som var svært at normal se så nu kunne han se det var en form at manti Margonites tekniske udtryk for spådom magi og det forklarede hvorfor han havde det svært ved at se hvad for en slags magi det var eftersom Sunspears generelt ikke stole information som de ikke kunne få fat i mindst ni fysiske beviser før de ville tro på det og på den tidspunkt var det for det meste lige meget så han tog det roligt da han beskyldte ham for at for et eller andet så han lagde sine arme over kors og sagde en smule irriteret ”som jeg sagde navnet er Bartimæus Arsene Lupin Leblanc fra Sunspears og jeg er en handelsmand jeg køber og sælger ting  og hvis det ikke var fordi jeg kan se magi ville jeg blive fornærmet at det du beskylder mig for og nok tage af sted med det samme og ind direkte kunne sætte ting i gang som vilde resultere i hvad du har set så vil du forklare dig selv eller tage chancen hvad du så kommer til virkelighed” han håbede Levi forstod at det ville være hans skyld hvis hvad han nu så kom til virkelighed
Back to top Go down
Gæst
Guest




Hello stranger. Empty
PostSubject: Re: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11Mon Mar 18, 2019 5:38 pm

Levi heard the annoyance in the mans voice, even his posture turned defensive. After what he saw he knew that this man was capable of a lot of things, making his threats valid, but he could also tell that he was sincere, meaning no harm for the time being. Maybe what he saw mean't something else? He looked at Bartimæus's hand, when they shook hands it was with the crystallized looking one. But that couldn't have affected him seeing as it seemed part of his skin, was it that he was a new race he hadn't met before? It was hard to tell what the reason was but this type of vision was a first, his guardian always told him to look for the best in people, no matter who they were and thinking about that made him realize how aggressive and accusative he must have sounded to the man. "I.. Apologies Mr Bartimæus.. I didn't mean it in that way, when i see something it tends to rush into my head like adrenaline" Normally a vision would indicate imminent danger to someone, but this one was different, like there was no rush to it like he was used to. The more he thought about it the more it felt like it had already happened somewhere.

"Excuse me if I'm being too forward, but does any of this sound familiar to you?" He says with a curious tone as he thinks back to the images of the vision. His eyes start twitching around like he is looking at something that's not there and he starts rambling. "Evening.. sun setting.. big building.. family. Nobility? There is theft, but not for the sake of wealth..  There is movement in the shadows, manipulation.. You.. Days pass.. There is accusation, another family?.. Fighting.. confusion.. each side hating the opposite.. but why? no one ha.." he gets interrupted at the end but a bad headache and a minor nosebleed. Going back to memories was risky enough but going back to visions was dangerous, but this one had to be done, it was different and he had to know why. He wipes the drop of his skin quickly and ignores the headache as best he can. "I'm sorry if that was hard to follow. That is about what i saw, i don't recognize the place or the people, other than you. Do you know about any of this?" He collects himself and listens to Bartimæus with a curious face. Maybe if he knew something then it could explain the vision.
Back to top Go down
Gæst
Guest




Hello stranger. Empty
PostSubject: Re: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11Tue Mar 19, 2019 8:32 pm

Bartimæus hev en lommetørklæde og rakte den til Levi og sagde i en rolig tone ”ikke rigtig jeg har rejst en del rundt og har besøgt en del af adelige familier som har kæmpet imod hinanden over mærkelige ting måske har jeg solgt noget som en anden familie ville have og begyndte at kæmpe over det men du ved nok mere om hvad mennesker adelige familier mit folk har ikke familier som mennesker har og pas på når du bruger magi du har ikke fordelen at lavet magi” han vidste udmærket hvad Levis syn var om det var hans afsluttende eksamen så han kunne blive en agent med relativt frihed til at gøre hvad han ville men hans højeste prioritet lige nu var at overbevise ham så han sagde venligt ”måske er det ingen ting for så vidt jeg ved om spådom magi fra mit folk er meget svært at få håndfast ting ud af og det bliver kun svære når det er ude i fremtiden eller fortiden og vi er af ren magi så det er ikke noget at skamme sig over”
Back to top Go down
Gæst
Guest




Hello stranger. Empty
PostSubject: Re: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11Wed Mar 20, 2019 4:23 am

"Thank you" He takes Bartimæus's handkerchief and cleans up as he listens closely to what he has to say, hoping there was some explanation to the vision he just had. Even though he didn't have a clear answer to what was in the vision at least it seemed very likely that it was in the past at some point, meaning the vision showed the past of someone, which was the first time that had happen. The closest he had gotten to a vision of the past was his vivid memories, but they were based on something he already knew, seeing someone else's past was different. And he confirmed that it wasn't anything happening to the people in the tribe. Visions always made him act immediately since there was normally danger involved, but there was also people involved, and he always defensive when someone could get hurt. "Alright, i suppose it could have been pieces and parts from different times. It does sound like them, people are always so violent." He was probably right, if Bartimæus didn't know what the event was then maybe it wasn't anything special, at least he learned something, even if it was small.

He did bring up a good point though, this was the first time he had ever seen one of his kind, and he knew nothing about him or them in general. He said they were of pure magic so thought could enhance or make it harder for the vision to come, it was impossible to know just from that one time. "Yeah you could be right about that, after all i don't know anything about your people. Thank you for indulging me nevertheless" He felt bad for going off on him the second they met, the first real sentence he says is an accusation of the total stranger, real nice.. he had a tendency to let the visions cloud his sight, as ironic as that was.
"Sorry again for that man, lets start over. Bartimæus right? What brings you here? You mentioned trading, is that why you're here? I just got here myself so i don't know this place yet."
Back to top Go down
Gæst
Guest




Hello stranger. Empty
PostSubject: Re: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11Mon Mar 25, 2019 9:51 pm

”Ja det er rigtigt selvom jeg har solgt alt hvad jeg havde taget med her men hvis der er noget du vil have kan jeg prøve at finde det for dig men jeg lover ikke jeg kan finde det du vil have” sagde han venligt det var en lettelse Levi var begyndt at tro det havde været en blanding af forskellige ting fra hans fortid nu skulle han bare få Levi overbevist om han var en ven eller i det mindste ikke en trussel imod ham så han sagde ”og jeg er ikke overrasket vi er ikke så mange som de andre racer men hvis du vil lære mere om mit folk vil jeg med glæde lære dig om os og hvis du vil have det kan jeg prøve at finde en bog om den teoretiske del af spådom magi men jeg kan ikke love at det vi ved om spådom vil være brugbart for dig” normalt ville hans folk ikke give op bøger om deres viden om magi med ganske få undtagelser såsom magier som havde for høj pris at betale for hvad man ville få ud af det eller var alt for specifikke til at kunne bruges kun et par ting f.eks skabelse magi eller  bibliomanti eftersom den form for spådom gav kun et par ord per spådom så det var mere ubrugelig end andre former af spådom


// bibliomanti er græsk og betyder mere eller mindre bog spådom
Back to top Go down
Gæst
Guest




Hello stranger. Empty
PostSubject: Re: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11Fri Apr 05, 2019 1:03 am

So he was a trader after all, seeing as the man's stock was empty, Levi must have caught him while packing to leave. He appreciated the gesture of Bartimæus, it was good to know a trader if he ever needed anything. "Thanks man, i might do that. Where would i find you if i needed something? Do you stay a certain place or do i just wait until the next time you show up?" he asked a bit excited, he didn't strike Levi as a man who was settled down so it sounded difficult to track him down if he would need anything. Learning about his people would be amazing, he knew enough about humans and the people in the forest, so when someone new came along it was always interesting for him to learn about them, their culture and the like. And if he was serious about the book then that could also answer what happened that day, or so much more, it was hard to tell without knowing anything about it, Even though he'd had the sight all his life he still felt like he had barely scratched the surface with it, he felt so young and inexperienced compared to the others with similar abilities. "Yes and yes! i would love both of those, whenever you have the time i'd love to hear about your people, you are so fascinating. And if you could get me a book like that than id be in your dept my friend, maybe it wouldn't tell me anything, but maybe it would tell me everything!" his voice was ecstatic as this was good news to hear. "You're such a nice guy, i feel so bad for going off on you earlier... I'll make it up to you somehow, if you ever need help with anything just let me know, ill do my best!" He said with determination, he felt like he owed Bartimæus after being so mean to him earlier.
Back to top Go down
Gæst
Guest




Hello stranger. Empty
PostSubject: Re: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11Thu Apr 18, 2019 11:00 pm

Bartimæus grinte kort hvor hurtigt det tog ham for at overbevise Levi at han var god men han sagde ”det ville nok være smarteste at blive her til næste gang jeg kommer men hvis du har brug for noget hurtigt er det nemmest at finde mig i en de større byer men husk jeg gør det ikke for rent godhed at min ikke eksisterende hjerte det vil koste lidt jeg skal holde min forretning i live og du kan gøre det op til mig ved ikke at købe bøgerne på klods” han hev en lille notesbog og et blyant og skrev ned så han ikke ville glemme det og det var ikke fordi han havde noget imod at folk købte på klods men der var altid en risiko at dem han lod gøre det bare løb væk i stedet for uden at betale ham og normalt ville det ikke kunne betale sig at betale nogle for at finde dem så han fortrak ikke at give folk den mulighed og han lagde bogen og blyanten væk i en lomme og så op på solen for at få en ide hvor længe der var til solen ville gå ned og sagde ”jeg kan nok udskyde at tage af sted for en times tid så først min slags er kaldt Luxon det betyder folk men hvad mere ville du lærer om min folk jeg ved ikke alt om os men vil fortælle dig hvad jeg ved” det sidste var en løgn han ville kun give ham ikke betyde fulde information om sit folk
Back to top Go down
Sponsored content





Hello stranger. Empty
PostSubject: Re: Hello stranger.   Hello stranger. Empty-11

Back to top Go down
 
Hello stranger.
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Etermia :: Resterende del af Drisdos :: The Neverending Green Forest :: Syd-
Jump to: