Etermia

IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SøgSøg  Tilmeldte brugereTilmeldte brugere  GrupperGrupper  TilmeldTilmeld  LoginLogin  
Login
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Navigation
Latest topics
» You. It's you - Bartimæus
Yesterday at 9:30 pm by Bartimæus

» Fælles interesse
Man nov 12, 2018 5:12 pm by Bartimæus

» The ways of war - Thalia
Man nov 12, 2018 1:26 pm by Yro

» The Blessed Children
Søn nov 11, 2018 5:29 pm by Gæst

» Foreslagshjørnet
Tors nov 08, 2018 6:46 pm by Lavender

» Mangler musik!!!
Ons nov 07, 2018 10:53 pm by Thalia

» Magisk musik
Fre nov 02, 2018 6:44 pm by Bartimæus

» I’m a bastard, so what? - Emnesøgning
Tors nov 01, 2018 12:58 pm by Bartimæus

» The disaster called human interaction
Man okt 29, 2018 3:27 pm by Lavender

Hvem er på nu
Der er i alt 3 brugere på systemet nu: 2 tilmeldte, ingen skjulte og 1 gæst :: 1 Bot

Bartimæus, Lavender

Flest brugere online på samme tid var 13, Man sep 04, 2017 12:26 am
Top posting users this month
Bartimæus

Thalia

Claire

Yro

Lavender

Lou

Adannya Moon

Statistics
Der er i alt 76 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Simeon

Vores brugere har i alt skrevet 896 indlæg in 150 subjects

Share | 

You. It's you - Bartimæus

Go down 
ForfatterBesked
Claire

IndlægEmne: You. It's you - Bartimæus   Tors nov 01, 2018 2:24 pm

Sted: Etermia's blomstergade
Omgivelser: Blomster, folk og en masse boder med forskellige varer fra efterårets høst.
Vejr: Skyfri himmel med lidt sol, det er koldt men ikke for koldt.
Påklædning: Beskrevet i emnet
Emne til: @Bartimæus

Hun havde vågnet med et spjæt den nat, som et mareridt knapt havde sluppet hende med sit klamme nervepirrende greb. Hun gned sine tindinger og trak sit tæppe tættere om sig som skyggerne fra gadens flammende lamper så ud til at gengive hendes drøm for øjnene af hende. Hun rystede det ud af hovedet og rejste sig, gik over til en skål fyldt med vand og tog en svamp. Hun fugtede svampen og gav sig til at tørre sveden af, mens hun lod scenariet gengive sig. En seksøjet mand oppe mod en af verdenens guder, det var ikke som nogen drøm hun nogensinde havde haft før. Hun kørte svampen under armene og trak sin kjole ned for at tørre sine skuldre af. Han havde vundet den kamp, manden. Og følgerne fra kampen havde vist sig at være mere end altødelæggende. Hun sank en klump og prøvede ikke at tænke på de værste af de skrækkeligste ting hun havde set. Børn der blev slagtet af de andre vrede guder, kaos mellem alle racer, ingen var sikre.
Som hun havde vasket sig færdig, tog hun en ny natkjole på, en hvid men varm kjole, dækket med de flotteste mønstre, ikke en billig ting. Hun var kravlet i seng igen og vendt ryggen mod vinduet, så hun ikke skulle kigge på de frygtelige skygger der kravlede henover væggen. Et suk forlod hendes læber da hun efter lang tid, var faldet i en dvale på vej mod søvn.

Et par dage, stadig rystet over sit mareridt, havde hun fundet sig selv i gågaden, iklædt et par læderbukser med de flotteste lædersnørrer der gik hele vejen op af siden af hendes ben til hoften, med en matchende hvid skjorte. Udover det bar hun en grøn kort vest. På hendes fødder bar hun et par simple men holdbare læderstøvler der var snørret som hendes bukser. Hun gik roligt rundt og kiggede på gadens mange farver, de flotte blomsterbanner der markederede slutningen af efteråret, med deres orange og lilla'e farver. Hun sank en klump og prøvede ikke at tænke for meget over hendes mareridt. Hun fik sat sig på en bænk i en stor gade med flotte statuer og andre blomster som ikke var af efteråret, men starten af vinteren. Hun kiggede rundt da en skikkelse fik det til at løbe hende koldt ned af ryggen. Hun rejste sig hurtigt og satte gang mod skikkelsen. Hun stoppede ikke langt fra, og satte sig til at kigge på en bods goder, men uden rigtigt at kigge på goderne, hendes øjne var plantet på ham. Ham fra hendes mareridt.
// Jeg besluttede mig for at gøre det nu
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Bartimæus

IndlægEmne: Re: You. It's you - Bartimæus   Tors nov 01, 2018 4:23 pm

Bartimæus gik rundt på Eternos gaderne han havde været klar til at rejse videre til den næste by for noget tid hans vogn var fuld helt op med varer som skulle nok give en god pris men han havde fået en besked fra sine Sunspears overordnede om en ny placering som en leder for en mission som kunne måske hvis de var heldige resultere at de kunne få dræbt en af guderne men hvis han tog den post ville han ikke kunne rejse rundt som han ville og gøre hvad han ville så det var et svært valg så han havde taget på en gåtur for at se det ville give ham svarede han et par simple brune bukser en lilla skjorte og en læderjakke over skjorten og et par simple læderstøvler og lige pludselig fik han på fornemmelsen at nogle fulgte efter ham så han stoppede op ved en bod og kigge på en dens goder med fire af sine øjne men med de to andre brugte til at finde ud af hvem det som fulgte efter ham og det var ret nemt for ham at finde ud af det eftersom der var kun en person som stod ved en bod men kiggede direkte på ham en kvinde med en grøn vest på så han købte en lille spejl og tog den bare så det var og gik roligt videre til en gyde som der var ingen der gik igennem og da han var ret sikker på kvinden med en grøn vest var helt inde i gyden stoppede han op i en skygge som dækkede ham helt og brugte det lille spejl til at se tilbage med
Vis brugerens profil Online
Claire

IndlægEmne: Re: You. It's you - Bartimæus   Tirs nov 06, 2018 3:29 pm

Hun kiggede væk som han så ud til at bemærke hende, det var heller ikke fordi hun havde prøvet at skjule hendes stirren særlig meget. Hun kiggede på goderne, med fokus på ham i øjenkrogen, og som han så ud til at forlade boderne, tog hun et sekund til at overveje situationen. Noget i hende var bange, bange for ham på grund af hvad hun så. Men så hurtigt som frygten havde grebet hende, mærkede hun et andet, langt mere skræmmende greb om sig, og det var grebet hendes træning havde medbragt sig. Med det samme var det som havde hun fået en frisk lussing eller en omgang tæv til at minde hende om hvad frygt bragte hende.
Hun begyndte så derfor instinktivt at gå imod ham. Hun var ikke bange mere, men mindet om det hun havde været igennem havde irriteret hende. Hun lagde hånden mod sin daggert og kiggede i den retningen som manden havde forsvundet. Hun kneb kort øjnene sammen før hun slap sin kniv og løftede sine hænder op i luften. "Jeg ved du er derinde. Jeg har ingen planer om at skade dig. Jeg har blot nogle informationer som du kunne være interesseret i. Noget om din fremtid... og dens efterfølger," sagde hun højt nok til at han ville kunne høre hende. Nu var det op til ham om han ville høre hende eller ej.
Vis brugerens profil
Bartimæus

IndlægEmne: Re: You. It's you - Bartimæus   Tirs nov 06, 2018 7:05 pm

Han vendte sig om da kvinden talte til ham og med begge hænder oppe i luften så han lagde roligt spejlet væk alt hans træning sagde ham hun var ikke en spion eller en snige morder selv de værste af dem vidste at man ikke skulle blive opdaget så han sagde afslappet ”og hvorfor skulle jeg tro på hvad du siger du kunne bare prøve at få mig til at stole på dig så du kan tage alt hvad jeg har på mig og måske er jeg ikke ekspert i spådom magi men jeg ved nok at man skal aldrig stole fuldkommen” eller det var sådan Sunspears så på det var alt for svært at få flere detaljer og det kunne nemt blive ændret hvis en bestemt person hørte det så det var ikke besværet værd og det kom alt fra Margonites med speciale i spådom og hvordan kunne et menneske selv en menneske med naturlig spådom magi i sig kunne få mere præcis information fra spådomme en dem som havde så meget bedre forståelse af magi end nogen som helst at de andre folk i denne verden
Claire

IndlægEmne: Re: You. It's you - Bartimæus   Man nov 12, 2018 12:41 pm

Hendes ansigtsudtryk blev ikke ligefrem tilfreds over hans usikkerhed omkring hende, men hun kunne heller ikke holde det mod ham. Hun lagde hånden mod sin hofte og lænede sig en anelse utålmodigt til siden. “Det ikke just fordi jeg har lyst til at have disse drømme om død, ødelæggelse og kaos efter en guds død, tro mig. Men de drømme har altid vist sig at være to sider af den samme sandhed, som regelt det dårlige valgs konsekvenser” sagde hun så. Hvis hun skulle være ærlig, så vidste hun ikke hvorfor hun havde opsøgt manden der var så tydelig i hendes drøm - måske var det hendes gamle jeg som havde presset sig på.
Men jeg har ikke lyst til at blive længe i denne gyde. Så du får valget nu om du vil høre mere om det jeg så, eller om du uvist vil destruere hele denne verden i en fjern fremtid. Jeg er for den sags skyld ligeglad, jeg har garanteret for længst fået min ro og fred i en kold jord da,” sagde hun så og vendte ryggen til ham. Hun kiggede kort tilbage før hun så bare gik frem. Så vel at han gik med, hvilket hun ville vide hvis han gjorde, gik hun hen til en bænk i en afkrog af den store plads hvor der ikke myldrede med mennesker. Her satte hun sig og fandt en pakke med noget rulletobak frem og rullede en simpel smøg med noget tyndt billigt papir.
Vis brugerens profil
Bartimæus

IndlægEmne: Re: You. It's you - Bartimæus   Man nov 12, 2018 2:34 pm

I det øjeblik åbnede hans øjne helt op i chok og hvis hun kunne læse hans tanker ville hun have hørt rød alarm hun ved hans hemmelighed så han rystede let på hovedet som et forsøg på holde billede at han ikke troede på hende og sagde ”udmærket jeg hører hvad du har at sige men du vil ikke en eneste af mine penge” han gjorde det ikke rigtigt for at finde ud af hvad hun havde set men at finde ud at præcis hvor meget hun vidste om Margonites mål og han fulgte efter hende og satte sig ved siden af hende og da hun begyndte at rullede en smøg hev han op fra en lomme en aflang firkantet sten med magiske runer på den og sagde ”start ild” og en lille flamme kom op fra stenen og han rakte den til hende så hun kunne tænde hendes smøg med den og han ventede på at høre hvad hun havde at sige men samtidig gjorde han sit bedste for at lade som om han var uinteresseret i det på samme tid
Claire

IndlægEmne: Re: You. It's you - Bartimæus   Yesterday at 8:41 pm

Hun kiggede på flammen han lavede og lænede sig frem mod den for at få gang i smøgen mens hun indhalerede. Derefter lænede hun sig tilbage og pustede røgen ud i den halv kolde luft. Hun kunne godt lide når det blev koldere, det var en rar følelse at få kold luft i lungerne. Hun vendte blikket mod manden fra hendes mareridt og lod smøgen rulle rundt mellem to fingre. “Du kan godt droppe skuespillet, du ville ikke have gået med, hvis det ikke var fordi at det jeg havde at sige, ikke ville betyde noget for dig,” sagde hun direkte og kom med et kort smil der markerede at hun havde gennemskuet ham - Hun var trods alt god til den slags, at spille skuespil.
Hun vendte blikket ud mod mængden og lagde smøgen mellem sine delikate rosenrøde læber og tog et sug af smøgen. Efter en indånding der fik røgen ned i lungerne, kunne hun mærke hvordan hun slappede af. “Har du et navn?” Spurgte hun så, med en tone der antydede en svag sarkasme, mest fordi hun aldrig havde mødt nogen som ikke havde et navn. Men inden han kunne svare åndede hun ud og sagde:” Mit navn er Claire,” som hun kun sagde så han ikke skulle føle at hun havde gang i et krydsforhør imod ham. Hun undveg lidt at komme nærmere ind på sit syn, men hun overvejede stadig om hun kunne stole nok på ham til at fortælle noget der virkede så vigtigt.
Vis brugerens profil
Bartimæus

IndlægEmne: Re: You. It's you - Bartimæus   Yesterday at 9:30 pm

”ild slut” sagde han roligt og ilden gik ud og han lagde væk den firkantede sten ned i en lomme og sagde lettere sarkastisk ”jeg kunne bare håbe på du var binde gal og det her var bare forspil for dig og ja jeg har et navn men fordi mennesker ikke kan opfatte magi vil du ikke kunne forstå det” han løj teknisk se ikke eftersom Margonites sprog var ikke rigtig forståeligt for et menneske men eftersom alle navne havde en lettere magi i dem kunne så var de nøjagtige det samme på deres sprog og han sagde ”kalde mig Maurice og bare for at være sikker du har ikke tænkt dig at tale om din syn til nogle af de gale zealous som hader andre racer” han var ikke helt sikker på hun ville gøre det og hvis hun havde tænkt sig at gøre det ville hun være godt som død uden hun vidste det og han så lettere urolig ud på folk der gik forbi dem
Sponsored content

IndlægEmne: Re: You. It's you - Bartimæus   

You. It's you - Bartimæus
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1