Etermia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Etermia


 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Navigation
Latest topics
» AD: The World of Gambion Awaits!
Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty-11Sat Nov 09, 2019 12:54 am by Guest

» I miss her too - Nicholas
Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty-11Mon Aug 26, 2019 12:08 am by Guest

» Promises - Lou
Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty-11Wed Jun 12, 2019 3:42 pm by Guest

» We can't continue like this - Lucile
Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty-11Wed Jun 12, 2019 3:09 pm by Guest

» Fælles interesse
Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty-11Sun Jun 09, 2019 6:53 pm by Guest

» Monsters do also have a taste for art - Alexander
Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty-11Tue Jun 04, 2019 6:09 pm by Guest

» Hello stranger.
Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty-11Thu Apr 18, 2019 11:00 pm by Guest

» You. It's you - Bartimæus
Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty-11Tue Apr 16, 2019 5:07 pm by Guest

» Hvordan kan vi nå længere ud: Et rollespilsprojekt
Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty-11Sat Apr 13, 2019 6:56 pm by Guest

Who is online?
In total there are 7 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 7 Guests

None

Most users ever online was 27 on Thu Sep 01, 2022 3:29 pm
Top posting users this month
No user
Statistics
We have 3 registered users
The newest registered user is ahmar

Our users have posted a total of 1000 messages in 162 subjects

 

 Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger.

Go down 
AuthorMessage
n/a




Posts : 202
Reputation : 0

Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty
PostSubject: Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger.   Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger. Empty-11Thu Dec 01, 2016 12:06 am

I Etermia er verdenen delt op efter forskellige tider.

Tiden vi er i lige nu: 1053 år efter portalens åbning.

Mentalitet:
Man skal forestille sig at havde dette været virkeligheden, havde vi været omkring middelalderen / præ-renæssancen. Kvinder her er dog ikke undertrykkede på grund af racerne og deres funktioner. Kvinder og mænd er ligestillet over det hele (Med undtagelse af byer der dyrker fortiden (Mht Tauren før The Infected's indtrængen) og småbyer rundt omkring i verdenen. Man er moden når man når pubertets alderen (Varierer fra race til race, men man skal forestille sig at dengang var man voksen i en alder af 13).

I stærkt religiøse områder, så som småbyerne er det højst sandsynligt at man skal være påpasselig med hvad de anser som urent og ugudeligt, ting som åben seksualitet eller alt som ikke er straight, kan udløse en heksejagt. Den eneste storby med accept overfor homoseksualitet er Etermia, men selv der, kan man godt komme i problemer hvis man udviser det offentligt. Dog bliver man ikke straffet for det som man ville i andre byer hvor det er stærkt ulovligt.

- Uddannelse:
Uddannelse er kun for de rige og velhavende. Typisk foregår alt som en "praktik" altså man bliver lærling for en læge, smedje eller andet, der er ikke noget med skoler eller steder hvor man læser sig frem til en profession. Alt er gammel og folk bliver hurtigt placeret i kasser alt efter hvor de kommer fra. Bøger er sjældne og kun for de rige. Læsning og skrivning er kun for dem der har pengene til at betale for en lærer. Lærere er sjældne og dyre.

- Social arv:
Man bliver født ind i familier og lige som i gamle dage - Hvis ens far var en bager, skulle man også være bager. Der er få mønsterbrydere som kan blive lærlinge hos andre hvis de ikke vil være det deres forældre var. Er man født ind i en fattig familie vil man typisk forblive fattig medmindre man gifter sig med en rig - Hvilket er noget eventyr-noget der typisk ikke ville ske. Dog kan det lade sig gøre. Vice versa, er man født ind i en rig familie vil man typisk også være rig.

Modernitet:
- Tøjstile:

Dette er et mere bredt og løst område. I de kendte storbyer vil man kunne gå i moderne tøj som skjorter og "slidte jeans" (som i at de faktisk er slidte), da denne slags tøj kom med væsenerne der kom ud af portalerne. Dog betyder det at hvis man render rundt i denne moderne påklædning i mindre byer vil man blive set stærkt ned på. Lige så vel som "gammeldags"-påklædning ville blive set ned på i storbyer, men være normen i småbyerne. Det er vigtigt at holde styr på hvor man er og hvilken tøjstil der er pågældende i området. Smykker er også en norm i storbyer - I småbyer anses det som værende snobbet.

- Våben og teknologi:
De typiske våben man kan finde i denne verden ville være simple våben som sværd, bue, pile, spyd og så videre. Alt der er lavet af træ er gældende i denne verden. Noget man ikke kan finde er avanceret teknologi som er strømbaseret. Der findes lygtepæle, men for at bevare lyset er der blevet brugt magiske sten der altid vil lyse. Alt der kunne være strøm-relateret kan blive afløst af magi. Skydevåben som pistoler er en sjældenhed og kun noget for velhavende indbyggere.

Problemstillinger:
- Mennesket:
Mennesket var engang en stor og mægtig race, den dominerende race i verdenen. Efter portalerne er menneskets indflydelse formindsket og menneskers værdi i verdenen er faldet drastisk med årene. At Elohim forlod sit mesterværk har kun gjort mennesker til byttedyr for stærkere racer, da der ikke længere er en gud til at beskytte dem.
Menneskerne kan tit blive gjort til slaver eller myrdet, blot for morskabens skyld. De fleste mennesker føler at mennesket burde træde mere frem og atter engang blive den dominerende race. Om der bliver lavet grupper til dette er op til verdens spillere (Jer). Lige nu hersker mennesket over Etermia men det kan hurtigt ændre sig. Etermia er en menneskeby, så andre racer skal være varsomme med at skille sig ud her.

- Resten af racerne:
De racer der er kommet til verdenen har ikke nogle gældende problemer. Nogle racer har indvaderet byer og gjort dem til sine egne - Andre har tilpasset sig samfundet og lever i harmoni med alle. Nogle er afskum og har bredt sig til slum og afkroge. Det er op til en selv hvor man ligger i det her og de problemer der kan opstå er helt op til en selv.

Dog er det tydeligt for de fleste at mennesket atter engang prøver at presse sig op af hierarkiet. Hvordan man reagerer på dette er op til en selv. Dog vil der holder til i de byer hvor menneskerne dominerer mærke hvordan de lige så stille bliver presset af race-forskellene. De bliver måske gjort til udskud i samfundet eller jaget ud af byen.

Alle racer vil dog gerne rejse sig fra støvet og blive den ledende race. Om end det er minoriteter eller de største.
Back to top Go down
 
Mentalitet (Tid, tøjstil og modernitet) og problemstillinger.
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Etermia :: Grundlæggende :: Information om verdenen-
Jump to: